Revistas

La Revista de Derecho Privado es una publicación electrónica especializada que comprende, desde una perspectiva académica, multidisciplinaria y práctica, estudios sobre temas jurídicos relacionados con cualquier rama del Derecho Privado. Dentro de los anteriores se citan a título ilustrativo los siguientes: Derecho comercial, civil, económico, financiero, societario, bursátil, de familia, propiedad industrial e intelectual, negocios internacionales, arbitraje nacional e internacional, títulos valores, obligaciones, contratos, etc.

Ha recibido en nueve oportunidades el Premio José Ignacio de Márquez como mejor revista colombiana que publica investigaciones en derecho económico. Su propósito fundamental es socializar los productos inéditos de investigación, reflexión o revisión de la comunidad académica nacional e internacional. Nuestra publicación va principalmente dirigida a abogados, juristas, académicos y estudiantes de cualquier aérea de las ciencias Jurídicas y sociales.

La Revista se encuentra actualmente indexada en categoría B por Colciencias. Su periodicidad es semestral y se identifica con ISSN electrónico 1909-7794.

----------------------------

Presentation

The Private Law Journal is a specialized electronic publication comprised of legal studies related to any branch of private law from an academic, multidisciplinary and practical perspective. The following are examples of topics published in this journal: Commercial law, civil law, economic law, finance law, corporate law, securities law, family law, industrial and intellectual property law, international business law, domestic and international arbitration, negotiable securities, the law of contracts or torts (as it is called in the common law system) and the law of obligations (as it is called in civil legal systems), etc.

On nine separate occasions, the Private Law Journal has received the José Ignacio de Márquez Award for being the most outstanding Colombian journal to publish research on economic law. Its main purpose is to disseminate unpublished research, reflections or review articles to the national and international academic community. Our publication is geared primarily towards lawyers, academics and students from any area of the juridical and social sciences.

The Journal is currently indexed by Colciencias under category B. It is published biannually and is identified by ISSN 1909-7794.